Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Způsoby direct marketingu

Přímý marketing představuje způsob marketingové komunikace, při kterém dochází k užšímu kontaktu s potencionálními zákazníky. Přímý marketing se rovněž označuje slovním spojením direkt marketing. Oslovování probíhá prostřednictví telefonu, emailu, pošty a osobního kontaktu. Vyznačuje se přímou odezvou, která je s minimálními náklady měřitelná.

 

Oslovení neadresnou poštou

Mezi nejvíce využívané způsoby se řadí neadresné poštovní zásilky. Respektive – letáky, brožury a katalogy. Z jejich přínosu se nejvíce těší prodejci spotřebního zboží. Jistou nevýhodou je jejich přesycenost, na jejímž základě dochází k nežádoucímu vyhození do koše. Ale i přes určité riziko se řadí oslovení pomoci neadresné komunikace k nejefektivnějším způsobům, co se přímého marketingu týká.

 

Oslovení adresnou poštou

Dalším způsobem jsou adresné poštovní zásilky. Jedná se o klasické oslovení cílové skupiny poštou. K oslovování touto metodou je možné použít vlastní databázi kontaktů či zakoupit aktualizovanou databázi od firmy, která se touto činností zabývá. Nebo si najmout firmu, která zajistí agendu spojenou s adresnou zásilkou, a to od začátku až do konce.

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

 

Oslovení telefonem

V poslední době se doslova roztrhl pytel s tzv. call centry. Oslovení zákazníka telefonem prostřednictvím specializovaných agentur je vhodné spíše pro větší společnosti. Menší podnikatele si mohou zajistit, tento způsob propagace vlastními silami. Jediné na co nesmí zapomenout, je nechat proškolit zaměstnance informacemi o nabízené službě či výrobku a telemarketingovými znalostmi. Předpokladem úspěchu je profesionálně odvedený hovor.  

 

Oslovení emailem a SMS

Každému z nás již určitě přišla na email nevyžádaná pošta. Pro tento druh pošty se rychle vžilo označení SPAM.  Proto je vhodné mýt před odesláním emailu souhlas adresáta. Bez souhlasu se vystavujete riziku, že váš email skončí ihned v koši.  Oslovení elektronickou formou je také možné provést pomocí mobilních telefonů prostřednictvím SMS. Dobou zprávou je, že na trhu jsou společnosti, které zasílají emaily a zprávy na adresy, které jim poskytly souhlas.

 

MLM marketing

Mezi nástroje přímého marketingu řadíme i MLM marketing. MLM znamená Multilevel marketing. Jedná se o síťový marketing. Hlavní výhodou je, že podnikatel nemusí mít žádné peníze ve zboží, z čehož přirozeně vyplývá, že nemusí provozovat žádný sklad. Společnosti, které nakupují zboží do zásoby, provozují sklady, ve kterých leží jejich peníze. Jednak ve zboží a v nákladech spojených s provozem skladu. Další ztrátou efektivity prodeje jsou výprodeje, kterými se prodejci zbavují zboží, aby mohli změnit sortiment prodeje např. v rámci ročního období.

 

Podomní prodej

Na začátku vzniku slavil podomní prodej úspěch. Také díky tomu, že jiné způsoby prodeje neexistovaly nebo nebyly tak rozšířené. Během let za sebou zanechal řadu podvedených lidí, proto je dnes na podomní prodej nahlíženo jako na něco, co leze do domácnosti a chce vás okrást.  I když v současné době převládá averze k tomuto stylu prodeje, je stále využíván a podle jeho četnosti i nadále plní formu prodeje.

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!