Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Způsob komunikace při prodeji produktu

 Způsob komunikace by se měl měnit a vyvíjet v závislosti na životním cyklu produktu, aby byl prodej produktu správně podporován v závislosti na tom, jak se k němu staví zákazníci.

 

V první fázi, tedy při uvádění produktu na trh, je třeba zákazníky na produkt či službu připravit. Základem komunikace je zde poskytnutí informací o produktu, zákazník z informací zjistí, v čem je produkt dobrý a k čemu je vhodný, popř. jestli ho potřebuje. Komunikační strategie musí stavět na zdůraznění konkrétního prvku produktu a musí vyzdvihovat nejdůležitější funkční výhodu produktu. Úspěšná komunikace se pozná tak, že zákazník produkt opravdu potřebuje.

 

Ve druhé fázi, kdy dochází k růstu, je možná celá řada komunikačních strategií. Zákazník má v této fázi jisté povědomí o značce a dokonce vídá stejně se tvářící produkty, které ovšem pochází od vaší konkurence. Komunikace se tedy musí zaměřit na udržení co nejlepší pozice vašeho produktu či vaší značky proti konkurenčním útokům. Je nutné neustále zdůrazňovat, čím je váš produkt tak jedinečný, že ten konkurenční se rovná neperspektivní investici, ať už se jedná o čokoládovou tyčinku, nebo automobil.

 

Ve třetí fázi, tedy ve fázi dospělosti produktu, se stále potýkáte s rostoucí konkurencí na neměnném trhu. Znamená to, že úspěšnost konkurenčního produktu jde na úkor úspěšnosti toho vašeho. Komunikační strategie se nyní musí zaměřit na zvýšení loajality zákazníků k vaší značce, a to tak, aby ztratili zájem o značku konkurenční. Zde je možných šest komunikačních cílů:

·         Vysoce spontánní povědomí o značce

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

·         Jednoznačný přínos, vaše značka je lepší než ty ostatní

·         Zdůraznění nižší ceny

·         Získání pozornosti malou inovací produktu

·         Zaměření na pozici podporující transformační význam značky (u produktů, které nejsou jiné ve svých účincích, ale společnost je jinak přijímá, např. pivo)

·         Defenziva – ujištění zákazníků, že pokud si vybírají váš produkt, vybírají si správně

 

Během čtvrté fáze, fáze ústupu, lze z produktu těžit ještě slevami a soutěžemi. Pokud chcete oživit produkt, který už je takto na sestupu, doporučují se čtyři strategie:

·         Informování o změnách produktu

·         Zaměření pozornosti na nové způsoby aplikace (např. alkohol jako součást receptů)

·         Zvýšení frekvence užití

·         Získání nové cílové skupiny

 

To, nakolik je komunikační cíl efektivní, je dále určeno vlastnostmi produktu, znalostí značky a zvláštností zboží. Na příklad standardní masové zboží je typické nízkou zainteresovaností, komunikace se zaměřuje na povědomí a znalost značky, je nezbytné podpořit první vyzkoušení a opakovaný nákup. Standardní služby a jejich první vyzkoušení je dobré podpořit třeba snížením ceny. A další a další…

 

Přejeme vám ve vašem obchodování co nejméně komunikačního šumu!

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!