Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Direct marketing

 

Představte si pouličního obchodníka volajícího od svého stánku a nabízejícího své zboží. Snaží se vás přilákat, snaží se vám nabídnout zboží nebo služby. Ví, koho jak oslovit, komu především se věnovat. Mohlo by se zdát, že takovým obrázkům už dávno odzvonilo, ale…

 

Přímý marketing neboli direct marketing je způsob komunikace, který je založen na stejném principu, jen se liší svým provedením. Než s pokřikujícími obchodníky na ulici se spíše setkáváme s reklamními e-maily, dopisy či telefonáty. Na druhé straně je vždy obchodník, který se domnívá, že by nám jeho služby mohly být prospěšné.  

Dalšími způsoby přímého marketingu mohou být brožury, plakáty, elektronické zpravodaje známé jako newslettery aj.  

 

Nabídka versus spam

Mezi relevantní nabídkou, jež stálého či potenciálního zákazníka opravdu zaujme, a spamem, nevyžádaným reklamním sdělením, je velice tenká hranice a v podstatě závisí na tom, jak sdělení příjemce vnímá.  

 

Pamatujte, že i váš stálý zákazník nemusí být vaším zákazníkem do konce věků a jeho zájem o vaše nabídky může opadnout – pak ho vaše sdělení nezajímá. Dejte mu proto vždy prostor k tomu, aby mohl reklamní sdělení odmítnout, např. odkazem vedoucím k odhlášení kontaktu z vaší databáze.

 

Přímo k zákazníkovi

Přímý marketing se od masového oslovování potenciálních i stálých zákazníků liší ve čtyřech zásadních bodech:

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

  • Individualizace oproti segmentaci
  • Měření relací podle klientů
  • Oboustranná komunikace
  • Podíl zákazníka oproti tržnímu podílu

 

Úkolem přímého marketingu je získat rychlou odezvu potenciálních zákazníků, které lze dosáhnout v e-mailu odpovědním formulářem, při telefonním hovoru či osobní návštěvě. Poznatky získané přímo od zákazníka se dají využít např. k modifikaci služby či produktu, k nabídce jiné služby či produktu dle zájmu zákazníka apod.

 

Cíle přímého marketingu

Přímá marketingová komunikace bývá zaměřena na tři cíle – přímý prodej, podporu prodeje a vytvoření loajality zákazníků vůči firmě.

Přímý prodej – vyznačuje se např. jako katalogový zásilkový prodej dle objednávek

Podpora prodeje a distribuce – aktivity prodejních týmů, dealerů nebo maloobchodníků

Vytvoření loajality zákazníků vůči společnosti – přímý marketing může být velice efektivním nástrojem pro zlepšení vztahů se zákazníkem

 

Média přímého marketingu

Média přímého marketingu dělíme jednoduše na adresná a neadresná (masová). I média masová generují reakce zákazníka, např. teletext, televizní reklama s možností přímé odpovědi aj. Pod médii adresnými si lze představit interaktivní média, e-maily, telemarketing a katalogy.

 

Základem je databáze

Databáze vašich stálých a potenciálních zákazníků je soubor kontaktů na ně, základní údaje o nich, jejich kupní historie apod. Při vedení databáze je třeba dbát na komplexnost, aktuálnost, spolehlivost, sourodost a zamezení duplicitě.

 

Přejeme vám, aby vaše nabídky měly jen samé kladné odezvy!

 

 

 

    

 

 

 

 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!