Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

K čemu jsou dobré marketingové výzkumy?

Co je to marketingový výzkum?

Informace jsou moc a v éře informační společnosti to platí dvojnásob. Jediný způsob, jak podnikatel udrží krok se stále se měnícími podmínkami na trhu, je konstantní sběr, zpracování a vyhodnocování dat o něm.

 

Marketingový výzkum je nástroj určený k získávání dat pro informační systém podniku. Jeho cílem je zkoumání vztahů na trhu i v podniku a vlivu marketingových nástrojů na ně.

 

Pro účely marketingového výzkumu se využívá jak interních tak externích zdrojů. Interní zdroje, smlouvy, dohody o prodeji atd., nás informují o dějích uvnitř firmy, jsou klíčové jako vstupní data podnikových analýz a hodnocení potenciálu podniku nebo produktu. Externí zdroje se naproti tomu nachází v okolí firmy, na trhu. Jde například o informace o cenách, reklamacích, marketingových kampaních, technologiích, zákaznících, konkurenci a podobně. Zkoumají tedy veličiny trhu situované mimo podnik.

 

Ne všechny informace jsou však pro marketingový výzkum vhodné. Data pro informační systém musí být validní, relevantní, spolehlivá, rychlá a měla by být získána s co nejnižšími náklady.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Proč jsou marketingové výzkumy důležité?

Marketingový výzkum je zaměřen na pochopení zákazníka, poznání jeho potřeb a odhad jeho tržního chování. Podnikatel by měl být primárně zaměřen na uspokojování potřeb spotřebitele, a proto je nutné porozumět jeho chování na trhu. Hlavní funkcí marketingového výzkumu je tedy definice spotřebitele a jeho přesný profil. Odpovídá na základní otázky:

 

Kdo jsou naši zákazníci? – Základní demografická charakteristika (pohlaví, věk, dosažené vzdělání, rodinný stav, místo bydliště atd.).

 

Jaké jsou životní podmínky zákazníků? – Hodnotí životní úroveň (poměr příjmů a výdajů, majetek atd.).

 

Jaký je životní styl zákazníků? – Vyhodnocení pracovních a volnočasových aktivit (zaměstnání, rekreace, vzdělání, kultura, sport).

 

Jaké hodnoty mají naši zákazníci? – Analýza nejen spotřebního chování zákazníků, ale také např. jejich politické orientace.

 

Marketingový výzkum je zdrojem dat, která jsou předpokladem kvalitního podnikání. Pečlivě vybudovaná informační soustava nám nepomáhá jen při pochopení zákazníka, ale i při odhadu chování konkurence a vývoje trhu.

 

Marketingový výzkum je tak výchozím bodem například při zavádění nového produktu nebo inovaci starého, expanzi podniku na nové trhy, rozšiřování služeb a podobně. Je základem při přípravě marketingových kampaní i všech ostatních propagačních aktivit.

 

Navíc na rozdíl od výzkumu veřejného mínění nemá jednorázové využití. Získaná data se dají dlouhodobě využívat při analýze vývoje spotřebitele a jeho tržního chování. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!