Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Logo

Značka je přidaná hodnota společnosti, osobnost podniku, a pokud je kvalitně vybudovaná, je polovinou úspěchu. Značka zaštiťuje všechny aspekty podniku od hlavní filozofie podnikání přes firemní kulturu až k produktům. A logo je jejím grafickým vyjádřením. 

Každý si vybaví velké množství symbolů zastupujících různě velké značky. Symbolů, které ve své jednoduchosti ztotožňují komplexní filozofii svých společností. Které reprezentují určitý životní styl nebo přístup.

 

Co jsou logo a logotyp?

Logo je vizuálním znázorněním značky a jde o hlavní grafický prvek její prezentace.

Logotyp je graficky zpracovaný název značky. Většinou je definovaný určitým typem fontu, ke kterému se přidá nějaký grafický prvek.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Proč by firma měla mít logo?

Logo je hlavní grafický prvek prezentace značky a jeho primární funkcí je identifikace značky veřejností. Je to nástroj, který sjednocuje všechno, čím vaše firma je, do jediného symbolu. Jde o grafický podpis společnosti, který se objevuje všude od webu až po propagační předměty.

 

Psychologické principy loga

Žijeme v době přesycené nejrůznějšími značkami, které na vás útočí ze všech stran. Ze stránek inzerce v novinách, z televize, internetu, z megalomanských neonů a citylightů. Symboly nejrůznějších tvarů a barevných odstínů. Je těžké přijít s něčím novým, pokud je to vůbec možné, a podle toho byste se měli zařídit i při výběru loga.  

Než se dostaneme ke grafickým zásadám loga, je důležité si uvědomit, co logo pro firmu je a čím by mělo být pro klienty. Kvalitní logo vyjadřuje jasnou vizi, poselství značky. Říká, kdo jste, o co se snažíte, proč to děláte a hlavně pro koho.  

Za časů průmyslové revoluce bylo jedno, jaké logo zvolíte, protože jednak nebyly motivy tak opotřebované a tisíckrát recyklované jako dnes a jednak poptávka vysoce převyšovala nabídku. Konkurence byla menší a spotřebitelé neměli jinou možnost, než koupit právě ten výrobek, který jste jim nabídli. Dnes je ale situace na trhu opačná a firmy se přizpůsobují zákazníkům. Na to myslete v prvé řadě. Pro koho pracuji? Kdo jsou moji zákazníci? Přesně definovaná cílová skupina spotřebitelů vám může značně usnadnit práci při tvorbě loga i sloganu.

Logo by mělo vyjadřovat jasné, přesně cílené sdělení jednotné s filozofií firmy, se kterým by se spotřebitelé měli ztotožnit.  

Vtisknout do loga vše výše zmíněné trvá nějaký čas, firma musí mít něco za sebou, musí mít spotřebitelskou základnu a jasnou vizi do budoucna. Z jednoho obrazu neuděláte přes noc erb, který bude v každém vzbuzovat stejnou představu. Proto je důležité, abyste si hned na začátku podnikání určili priority firmy a image tak, aby vydržely nastálo, odolaly všem vnějším tlakům a dál pevně hlásaly to samé sdělení. Pokud bude firma neustále měnit názory, přístupy, management a trhy, logo nikdy nebude mít ten efekt, který by mělo. Idea, kterou vaše značka představuje, by měla být pevným bodem, na který se zákazníci mohou kdykoliv spolehnout, který jim pokaždé připomene, co jim sdělujete už od začátku.

 

Grafické zásady loga

Logo by mělo být pokud možno jednoduché, aby se snáze usadilo v paměti spotřebitelů, zároveň by ale mělo obsahovat nějaký výrazný prvek, kterým by se diferencovalo od konkurence. V ideálním případě by mělo asociovat nabízený výrobek nebo službu, případně to, čím se vaše firma liší od těch ostatních.   

Logo je to, co by měl zákazník uvidět před očima, když zaslechne jméno vaší firmy, když drží v ruce váš produkt. To, co ve spotřebitelích asociuje styl společnosti. Logo by mělo beze slov říct, kdo jste a proč jste tady. Pokud se vám to podaří, bude vám dobře sloužit. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!