Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak připravit tiskovou konferenci? Rychle, přesně, bez problémů!

Jak je tomu v dnešní pravidlem, média nás obklopují ze všech stran a téměř nelze se jim vyhnout. Většinou nás však ovlivňují nepřímo, tedy na dálku. Tisková konference je opakem tohoto dálkového sdělení, protože zde jsou média přímo vyžadována a existuje i tzv. media list, což je seznam médií pozvaných na tiskovou konferenci. Ale vezmeme to pěkně popořadě.

Tiskovou konferenci připravujeme v případě, že chceme sdělit něco zásadního, důležitého co může ovlivnit širokou veřejnost. V tomto ohledu by pořadatel tiskové konference měl být sebekritický a než začne akci této velikosti organizovat, zeptat se sám sebe. „ Skutečně je mé sdělení, natolik zásadní, abych musel svolávat tiskovou konferenci?“ Důležitost akce totiž musíme hodnot ne dle svých priorit, ale dle priorit veřejnosti.

Zpravidla se tisková konference pořádá v následujících případech:

  • Chceme-li sdělit něco významného, ba dokonce zásadního

  • Chceme-li zahájit, či ukončit dlouhodobý projekt

  • Chceme-li představit zajímavou osobnost

  • Reagujeme-li na nějákou aktuální událost (havárie, pohroma, či skandál)

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

  • Chceme-li reagovat na útok v médiích

Místo a čas konání „tiskovky“ je velmi důležitý, stejně tak vydání tiskové zprávy, která s tiskovou konferencí úzce souvisí, obé můžeme řešit, tak, že zavoláme na ČTK a ověříme zda na čas, kdy chceme svolat „tiskovku“ není něco domluveno. Pokud tento krok chcete vynechat je vhodné vydávat tiskovou zprávu, či pořádat tiskovou konferenci, v úterý, středu, nebo čtvrtek, kolem 10.00, neboť redakční porady ve většině médií jsou od 9:00 a novináři jdou následně do terénu.navíc v pondělí bývá velká redakční porada a pátek je vlastně malá sobota. Nejlépe se tisková konference pořádá na neobvyklých místech, příkladem může být například „tiskovka“ pořádaná na schodech radnice, kde se předtím stal skandál apod. nebojte se proto experimentovat.

Tiskovou konferenci oznamujeme již zmiňovanou tiskovou zprávou, kde by měl být datum, čas a místo konání a logo firmy. Tisková zpráva by měla být krátká a stručná, maximálně pět odstavců, s tím, že by měla mít formu obrácené pyramidy, tj, že by měla jít zkracovat odzadu, tudíž by podstatné informace měli být v prvních dvou odstavcích. Tiskovou zprávu oznamujeme prostřednictvím ČTK.

Bezprostředně v čase konání tiskové konference bychom měli mít pro účastníky mít připraveny následující základní věci.

  • Tiskovou zprávu

  • Cedulky se jmény vystupujících

  • Prezenční listinu

  • Další písemné materiály k tématu, mohou být i na CD
    Materiály o naší organizaci, např. Výroční zprávy

  • CD s fotografiemi, máme-li nějaké k dispozici

  • Video ve vysílatelné kvalitě, máme-li nějaké k dispozici

  • Občerstvení

Pak už jen hodně štěstí a zlomte vaz. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!