Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Problémy při prezentaci a jejich východisko

1. Když spadne technika, díky které potřebujete odprezentovat své učivo.

  • Důležité je omluvit se a případně rozpustit skupinu na deset minut, během které se pokusíte techniku zprovoznit.

  • Druhou variantou je opět použít omluvu a pracovat s jinými nástroji – jiná média, jiné pomůcky.

  • Pokud prezentujete ve dvojici, necháte druhou osobu hovořit (nebo naopak) a pokusíte se techniku opravit.

  • Pokud techniku není možné zprovoznit a máte možnost prezentaci ukončit, udělejte to a nahraďte tento termín jiným. Pokud posluchači trvají na prezentaci a souhlasí s tím, že jim nebudete promítat data a dodáte jim je jinou cestou, můžete dál prezentovat.

2. Položíte otázku a nastane trapné ticho.

  • V tomto případě je vhodné říct nějaké mylné tvrzení či vyprovokovat publikum ke konverzaci.

  • Pokud nechcete použít první variantu, můžete s publikem začít konverzovat systémem položení otázky například: Myslím si, že možná uvažujete o tom, jak segment oslovit.

  • Můžete také donutit publikum ke konverzaci prosbou, že pokud neřeknou svůj názor, tak se nikam nehnete.

  • Můžete také udělat přestávku a publiku říct, že po ní se pobavíte o jejich názorech.

    Mám zájem, jak si mohu objednat?

    Volejte: +420 607 044 665

    Pište na: info@altaxo.cz

3. Váš kolega se na prezentaci nedostaví

  • Nutností je předání si svých podkladů před samotnou prezentací.

  • Důsledně se zaměříte na svou prezentaci a kolegovo odprezentujete „zpatra“ s tím, že jim vše sdělí v jiném termínu.

4. Posluchač z publika schválně vyrušuje.

  • Požádáte ho o změnu jeho chování.

  • Během pauzy ho vyzvete k vysvětlení jeho chování.

5. Informovanost posluchačů je jiná (někdo má více znalostí než ostatní atd.)

  • Je vhodné zajistit slovník, ve kterém jsou uvedeny cizí výrazy, které používáte.

  • Pokud jste dva, rozdělíte si osoby do dvou skupin.

6. Publikum je unavené anebo se bojí diskutovat.

  • Vymyslíte do prezentace hry.

  • Používáte hodně vtipy, soutěže.

  • Můžete použít nějakou historku, která odlehčí situaci

7. Najednou se vám udělalo zle.

  • Můžete změnit strukturu prezentace.

  • Omluvíte se a zrušíte prezentaci s domluvením termínu nové prezentace.

8. Posluchač vás něčím překvapí nebo vás dostane do rozpaků.

  • Pokud je chyba na vaší straně, omluvte se.

  • Pokud nebyla použitá zlá vůle z druhé strany, řešte situaci vtipem

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!