1. Když spadne technika, díky které potřebujete odprezentovat své učivo.
Důležité je omluvit se a případně rozpustit skupinu na deset minut, během které se pokusíte techniku zprovoznit.
Druhou variantou je opět použít omluvu a pracovat s jinými nástroji – jiná média, jiné pomůcky.
Pokud prezentujete ve dvojici, necháte druhou osobu hovořit (nebo naopak) a pokusíte se techniku opravit.
Pokud techniku není možné zprovoznit a máte možnost prezentaci ukončit, udělejte to a nahraďte tento termín jiným. Pokud posluchači trvají na prezentaci a souhlasí s tím, že jim nebudete promítat data a dodáte jim je jinou cestou, můžete dál prezentovat.
2. Položíte otázku a nastane trapné ticho.
V tomto případě je vhodné říct nějaké mylné tvrzení či vyprovokovat publikum ke konverzaci.
Pokud nechcete použít první variantu, můžete s publikem začít konverzovat systémem položení otázky například: Myslím si, že možná uvažujete o tom, jak segment oslovit.
Můžete také donutit publikum ke konverzaci prosbou, že pokud neřeknou svůj názor, tak se nikam nehnete.
Můžete také udělat přestávku a publiku říct, že po ní se pobavíte o jejich názorech.
3. Váš kolega se na prezentaci nedostaví
Nutností je předání si svých podkladů před samotnou prezentací.
Důsledně se zaměříte na svou prezentaci a kolegovo odprezentujete „zpatra“ s tím, že jim vše sdělí v jiném termínu.
4. Posluchač z publika schválně vyrušuje.
Požádáte ho o změnu jeho chování.
Během pauzy ho vyzvete k vysvětlení jeho chování.
5. Informovanost posluchačů je jiná (někdo má více znalostí než ostatní atd.)
Je vhodné zajistit slovník, ve kterém jsou uvedeny cizí výrazy, které používáte.
Pokud jste dva, rozdělíte si osoby do dvou skupin.
6. Publikum je unavené anebo se bojí diskutovat.
Vymyslíte do prezentace hry.
Používáte hodně vtipy, soutěže.
Můžete použít nějakou historku, která odlehčí situaci
7. Najednou se vám udělalo zle.
Můžete změnit strukturu prezentace.
Omluvíte se a zrušíte prezentaci s domluvením termínu nové prezentace.
8. Posluchač vás něčím překvapí nebo vás dostane do rozpaků.
Pokud je chyba na vaší straně, omluvte se.
Pokud nebyla použitá zlá vůle z druhé strany, řešte situaci vtipem.
© 2019, ALTAXO SE
Naše služby
Důležité odkazy