Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Time management anebo umět si zorganizovat čas

Čas má svou cenu a proto je důležité naučit se s ním pracovat pokud možno efektivně. Správná organizace času vede nejen k jeho úspoře, ale i k dosažení lepších výsledků.

 

Time management, česky řízení času, je řada metod pro zvýšení efektivity využívání času a jedna z nejdůležitějších dovedností manažera. Cílem time managementu je naučit manažery splnit všechny úkoly v co nejkratším čase, aniž by to negativně ovlivnilo kvalitu výsledku jejich práce. Time management byl původně využíván hlavně v obchodu, dnes se ale čím dál více uplatňuje i v osobním životě.

 

Základní technikou zvládání času je podle time managementu určení priorit, řešení úkolů podle důležitosti. Musíme vědět, čeho chceme dosáhnout, jaké jsou naše cíle, a které z nich jsou nejdůležitější. Úkoly bodujeme od těch s nejvyšší prioritou až k nejméně důležitým.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Na základě stanovení priorit se sestavují seznamy úkolů. Jednotlivé aktivity se seřadí podle důležitosti (na základě předem určených priorit) a přidělí se jim i časové limity, ve kterých mají být splněny. Je tak zajištěno, že i když nestihnete všechnu práci tak, jak si naplánujete, to podstatné bude hotové.

 

Time management klade také velký důraz na využívání kvalitních pomůcek a správné uspořádání pracovních prostor. Ty by měly být pokud možno zbaveny všech rušivých elementů.

 

Další podstatnou technikou time managementu je delegace povinností. Ta se řídí pravidlem, že pokud může práci vykonat někdo jiný, měl by ji vykonat. Tímto způsobem by měli manažeři filtrovat povinnosti, které za ně zvládnou jejich podřízení a ty, které se bez nich neobejdou.

 

V současnosti už existují i softwarové aplikace na podporu ostatních nástrojů time managementu. Jde o programy, které pomáhají filtrovat seznamy úkolů, dynamicky určovat prioritní aktivity nebo třeba blokovat ostatní aplikace v čase určeném pro vykonávání pracovních povinností.

 

Správa času v době, kdy je čas tak drahý, je podstatnou složkou života, ale samotný time management vás může pouze nasměrovat k cíli, dojít k němu ale musíte sami skrze svou vůli a disciplínu. 

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!