Komplexní služby pro podnikatele

+420 607 044 665
info@altaxo.cz

Menu

Jak být dobrým managerem?

Manažer má „svůj“ tým, který nejen vede, řídí, ale také motivuje, stojí za ním, je oporou, příkladem, předává své znalosti, vědomosti a zkušenosti. Ne vždy však zákonitě platí, že manažer má podřízené. Hodně totiž záleží na velikosti podniku, firemní struktuře. Kupříkladu PR oddělení, personální oddělení, může být oddělením o jednom člověku. Úloha takového manažera však nemusí být o to lehčí. V takovém případě se k němu „upírají oči“ všech zaměstnanců, včetně vedení společnosti. 

Každý může dělat manažera. Ovšem, jak se říká, „když dva dělají totéž, není to totéž“. A tak mezi manažery je možné najít takové, kteří jsou dobří, ale takové, pro které je manažerství tvrdým oříškem. 

 

Manažer svého týmu 

Předpokládejme tedy, že jste manažery týmu, který Vám byl přidělen, či jste si ho postupně vybrali, sestavili na základě výběrových řízení. V tom případě je třeba pamatovat a s úspěchem zvládnout takové funkce, jako jsou výběr těch správných lidí na správná místa, tj. jejich vhodné rozmístěnívedeníplánování a rozdělování úkolů (krátkodobých, střednědobých, dlouhodobých) – kontrola činnosti – odměňovánísankcionování - motivování. Jako manažeři byste měli být vzorem, rádcem a odborníkem dané oblasti.

 

Mám zájem, jak si mohu objednat?

Volejte: +420 607 044 665

Pište na: info@altaxo.cz

Manažerství – něčemu je možné se naučit, jinému však ne         

Některým z uvedených funkcí se dá naučit, jiné jdou ruku v ruce s Vaším profesionálním, ale také lidským přístupem a osobností. Můžete být totiž sebelepším „vůdcem“, ale tým, jako takový, Vás nebude „brát“. Bude pak jen otázkou času, kdy uvnitř týmu dojde k rozbrojům a obrazně řečeno dojde k rozboření domečku, jako by byl z karet.

  

Dobrý manažer se zajímá i o to, co se děje „za dveřmi jeho kanceláře“ 

Do určité míry je jedno, zda jste manažerem bez zaměstnanců, či manažerem týmu určitého počtu pracovníků. V obou případech je více než vhodné se zajímat a vědět, jak si na tom stojí i ostatní oddělení a celá firma, jako celek. Firma může být úspěšná ve svém podnikání jen tehdy, pokud všechny její části fungují minimálně tak, jak mají. Pokud by měli manažeři tzv. klapky na očích a zajímal by je jen úspěch svěřeného oddělení, mohla by mít firma potíže, a to dokonce i se svoji prosperitou.

 

Schopnost orientovat se v účetnictví 

Manažer nemusí být zrovna ekonomem, finančním poradcem, přesto by se měl orientovat v „číslech“ svého oddělení. Manažer se totiž také podílí na stanovování rozpočtu, včetně mzdového. Měl by být schopen obhájit cifry, které vedení firmy předkládá.

 

Dovednosti, které by měl mít dobrý manažer 

Kromě výše uvedeného, by měl manažer disponovat řadou dovedností. K nim se řadí rozhodnost - zodpovědnost – vize – komunikace.  

Dobrý manažer by se měl nejen rozhodovat rychle, ale také správně a na vyřčeném trvat. Manažer by měl být také za svá rozhodnutí zodpovědný. Žádné strkání „hlavy do písku“ není na místě. Manažer by se měl zajímat nejen o to, co přinese dnešek a zítřek, ale i následujících pět a více let. Manažer by měl umět své myšlenky, vize, rozhodnutí správně interpretovat. Vedle jednostranné komunikace je však důležité i naslouchání. Teprve poté, co druhým porozumíte, je můžete ovlivňovat, motivovat, vést.

© 2019, ALTAXO SE

Máte zájem o slevu na účetnictví?

Zadejte email a získáte na ni nárok!