Právě se nacházíte: Domovská stránka Nejoblíbenější články Návratnost investice do webové mobilní aplikace
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Návratnost investice do webové mobilní aplikace

Při vývoji mobilního webu je důležité samozřejmě dbát na to, zda se příslušný vývoj aplikace obchodníkovi vůbec vyplatí či nikoli.

Mobilně přístupný web a náklady na jeho vývoj se dají odhadnout velice přibližně. Předně je důležitý obor vašeho podnikání a o velikost webu. U malého webu se cena pohybuje do deseti tisíc korun, u velkého je to mnohonásobně více.

 

Návratnost investice

K propočtu návratnosti potřebujeme znát analýzu návštěvnosti webu a webových stránek. Očekávaná doba návratnosti investic, které byly vloženy do vyhotovení mobilního webu, můžeme vypočítat, známe-li míru konverze uživatelů a náklady na vývoj.

 

Konverzní míra vyjadřuje podíl hotových objednávek k počtu návštěv za sledované období.

 

Takto spočítáme návratnost investice:

Konverzní míra (KM) = celkový počet objednávek (O) / celkový počet návštěv (N)

Pravděpodobná doba návratnosti investice (v měsících) (NI) = náklady na vývoj webové aplikace (NA) / pravděpodobné (očekávané) zvýšení zisku (v měsících) (ZZ)

ZZ = očekávané zvýšení tržeb (v měsících) (OT) * průměrný podíl marže (v měsících) (PM)

OT = celkový počet návštěv z mobilních zařízení (NM) * (konverzní poměr nemobilní návštěvnosti - konverzní poměr mobilní návštěvnosti) (KP)* průměrná hodnota objednávky (PO)

 

 

Příklad

 

Představte si, že vlastníte e-shop a řadíte se mezi maloobchodní prodejce. Chcete si nechat na zakázku zhotovit mobilní web a jeho náklady jsou přibližně 150 000 Kč. Zajímá vás doba návratnosti vaší investice.

 

Konverzní poměr uživatelů, kteří webové stránky navštěvují skrz klasický prohlížeč je 2 %

Mobilních uživatelů je 9%

Hodnota objednávky je v průměru 1500 Kč

Návštěvy, které jsou uskutečněny přes mobilní telefon je 9 000 (3% z celkové návštěvnosti)

Průměrná marže z jednoho produktu je přibližně 11%

 

  1. Očekávané zvýšení tržeb (v měsících)

OT = 9 000 * (0,02 – 0,009) * 1500 = 9 000 * (0,003) * 1500 = 148500

 

  1. Pravděpodobné (očekávané) zvýšení zisku (v měsících)

ZZ = 148500 * 0,11 = 16 335

 

  1. Pravděpodobná doba návratnosti investice (v měsících)

NI = 150 000 / 16 335 = 9,1 měsíců

 

V uvedeném případě by byla předpokládaná doba návratnosti investice na zhotovení mobilní verze webové prezentace přibližně devět měsíců. 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...