Právě se nacházíte: Domovská stránka Nejoblíbenější články Psychologie reklamy a ovlivňování spotřebitele
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Psychologie reklamy a ovlivňování spotřebitele

09. 04. 11:53

Psychologie reklamy úzce souvisí s reklamou, která je v souladu dle právních norem, ale také s klamavou reklamou, která není dle právního rámce v pořádku, a jejíž uplatňování je zákonem postihnutelné.

Do této kategorie můžeme zařadit psychologické hledisko sdělení, které je obsaženo v reklamách, a psychologickou stránku komunikačního procesu. Dále do této kategorie patří sociálně-psychologická charakteristika příslušníků cílových skupin reklamy, psychika, osobnost a motivační struktura jednotlivého spotřebitele.

 

Do jaké míry plní klamavá reklama, popř. reklama obecně svůj cíl?

Jak přimět zákazníky, aby si zcela dobrovolně koupili propagované zboží nebo službu. Při tvorbě reklamy musíme vzít v úvahu psychologii marketingové strategie zadavatele reklamy a nákupní chování spotřebitelů. Pokud nemáte s tvorbou reklamy či reklamního sdělení zkušenosti, svěřte její tvorbu raději nějaké reklamní agentuře, anebo využijte služeb externího grafika. Pokud si jste jisti v kramflecích, a chcete reklamu/reklamní sdělení vytvořit sami, zde je několik tipů, jak na to.

 

Jak vytvořit reklamu v kostce:

  • Reklama musí být zapamatovatelná – spotřebitelé často reklamu zapomenou

  • Měla by se dostat za práh vnímání spotřebitelů – spotřebitelé ji často ignorují

  • Spotřebitelé mají často vytvořený k určitým výrobkům negativní postoj a ani k tomu nemají důvod – je proto nutné jejich postoj změnit, popř. se snažit je oslovit jinak

  • Je třeba si stanovit vaši cílovou skupinu, na kterou bude reklama mířit – není možné oslovit všechny pomocí jednoho inzerátu či reklamního sdělení

  • Finanční prostředky, které byly do reklamy investovány by měly být reklamou přímo úměrně zaplaceny

  • Velice důležité je zvolit vhodný produkt k propagaci. Tudíž cílem není jen JAK, ale i CO.

  • Neopomíjejte doporučení známých, reference a odkazy na produkt či služby, i ty jsou při tvoření názorů spotřebitelů na produkt důležité 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...