Právě se nacházíte: Domovská stránka Komerční sdělení Kolik stojí provoz e-shopu?
Získejte radu od našich odborníků zdarma!
<
Petra Vitinová
Petra Vitinová
založení společnosti
Petra Vitinová
založení společnosti
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Aleš Krabs
Aleš Krabs
tvorba webu
Aleš Krabs
tvorba webu
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

Robert Knotek
Robert Knotek
internetový marketing
Robert Knotek
internetový marketing
Zaslat dotaz
Máte dotaz na našeho odborníka?

Zeptejte se nyní a dostanete odpověď zdarma!

>

Podnikejsnadno.cz

Kolik stojí provoz e-shopu?

Výdaje na založení i vedení e-shopu se mohou různit. Můžete si totiž nechat postavit e-shop za několik stovek tisíc, nebo zvolit pronájem e-shopu zdarma. Záleží čistě na vás a na druhu vašeho podnikání, připravili jsme pro vás výčet finančních výdajů, které mohou být se založením internetového obchodu spojené.

 

Výdaje při samotném rozjezdu

Budete potřebovat vymyslet název domény a zaregistrovat ji, poté si zvolit hosting. V případě pronájmu e-shopu, například u Shoptetu, nebudete hosting potřebovat.

Cena domény: průměrně kolem 200 Kč za rok

Pronájem e-shopu: podle ceníku, je možnost i e-shopu zdarma do 10 položek

Pokud s e-shopem úplně začínáte, zvažte, jestli je nutné investovat do vlastního e-shopového řešení, jehož cena začíná na několika desítkách tisíc. Ani různá opensource řešení jako je Prestashop nejsou ideální, neboť je musí upravit a většinou i pravidelně udržovat programátor. U nich hodinové sazby začínají na 1000 Kč a pár hodin na úpravách stráví nejen na samotném startu.

Pokud budete potřebovat hosting, za 1000 Kč ročně získáte kvalitní a stabilní službu.

 

Mít nebo nemít zboží skladem?

Toť otázka - a rozhodně by v ideálním případě jednoznačná odpověď zněla ano, protože zkrátka lidé neradi čekají a většinou nakupují na poslední chvíli. Pokud však nechcete hned zpočátku investovat do všeho, nebo nemáte místo na skladování, nakupte to, co se prodává nejvíce, případně jakmile budete mát za sebou pár týdnů provozu, se podle toho zařiďte.

 

Kamenná prodejna

Je spousta e-shopů, které ji nemají, a nijak jim to nevadí. Ale když například prodáváte anglické knížky pro děti, bude lepší je lidem nejdřív ukázat, nebo jakkoli předvést. I když nebudete mít hned kamennou prodejnu, určitě doporučuji vyjít off-line – jakkoli se prezentujte, uspořádejte workshop, večírek, piknik pro zákazníky.

V poslední době osobní kontakt lidem začal chybět a mnohem lépe si vybudujete vztah s klíčovými zákazníky, z nichž se mohou stát ti nejvěrnější.

 

Texty a popisy na web

I zde si dejte záležet, ať jsou texty lidské. Investice se vám vrátí. Vsaďte na prověřeného copywritera a ideálně i člověka, který produkt dokonale zná a používá ho. Popis musí vyvolat potřebu, vzbudit v člověku touhu věc vlastnit, takže zapomeňte na suché a nezáživné popisy, které jsou na všech e-shopech stejné. Originální texty navíc ocení i roboti vyhledávačů. Pokud si zatím nemůžete dovolit copywritera na všechny texty, zaměřte se na ty nejprodávanější/nejnovější/nejzajímavější produkty. Taky fotky mějte vlastní, detailní a zasazené do kontextu, jak produkt vypadá v praxi.

 

Pravidelné výdaje

Kromě výdajů za doménu, hosting a pronájem e-shopu, jak jsme napsali výše, budete možná platit také pronájem skladu, případně kamenné prodejny.

Pro svůj internetový obchod budete pravidelně nakupovat zboží, balicí produkty a někteří z vás zaplatí svým zákazníkům poštovné. Měsíčně se platí také za pronájem různých platebních bran, aby vaši zákazníci mohli platit kartou – a v poslední době to často od e-shopů očekávají.

Bez marketingu byste zboží těžko prodali. Je čistě na vás, jaký marketingový kanál zvolíte. Zkuste investovat do několika najednou a uvidíte, který vám a vašemu produktu nejvíc vyhovuje. Někomu se vyplatí pravidelně investovat do e-mail marketingu, jiní jsou úspěšnější na sociálních sítích. Buďte tam, kde jsou vaši zákazníci, toho se držte. Počítejte s investicí do PPC reklamy a remarketingu – když nechytíte návštěvníka, který váš produkt zrovna poptává, odchytí ho s největší pravděpodobností konkurence.

Většina e-shopů si platí nějakou sumu také na srovnávače zboží a vyplácí se jim to. Srovnávač totiž navštěvují právě ti lidé, kteří jsou rozhodnutí nakupovat a už mají otevřené peněženky.

Jestliže budete mít zaměstnance, také jim budete platit, hradit jim rekvalifikace a další benefity. Započítejte i účty za energie, telefon, internet, dopravu, benzin.

 

Inovujte

Svůj e-shop navíc budete chtít neustále vylepšovat, psát nové články a rady zákazníkům, přidávat nové funkce a možnosti, jak svým klientům proces nákupu zpříjemnit.‪

Než se do všeho pustíte, napište si všechno na papír, nejlíp z pohledu zákazníka. Projděte s ním jeho cestu nákupem a uvědomte si při tom, co to znamená pro vás. Zákazník vás musí najít, navštívit, nakoupit, objednat a nakonec i produkt obdržet. Vy mu to zprostředkujete.

 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Ke stažení

Zpracovávám...