Právě se nacházíte: Domovská stránka Komerční sdělení Popisky produktů v eshopu – významnější, než si většina obchodníků myslí
Získejte radu od našich odborníků zdarma!

Podnikejsnadno.cz

Popisky produktů v eshopu – významnější, než si většina obchodníků myslí

Klíčovým prvkem každého eshopu jsou produkty. A pokud půjde o konkrétní produkt, resp. webovou stránku s konkrétním produktem na konkrétním eshopu, vedle fotografie a vizuálního ztvárnění bude o koupi rozhodovat také text.

Cena nemusí být, a často není, jediným kritériem při nákupním rozhodování. Ani při nákupu online se totiž lidé neřídí jenom výší ceny. Zajímají je racionální argumenty a svoji roli samozřejmě hrají také emoce.

Zatímco v klasické kamenné prodejně má zákazník možnost produkt doslova osahat a je zde k dispozici prodejce, který může zákazníka ke koupi přesvědčit, eshop tyto možnosti nemá. Prostor pro seznámení s produktem, obchodní argumenty i výzva k akci má pouze textovou podobu. O to větší význam text u produktu má.

 

Popisky produktů v eshopu

  • ovlivňují prodejní rozhodnutí
  • umožňují budovat brand
  • pomáhají v SEO

 

Popisky produktů v české praxi

Tvorba popisků je náročnou textařskou disciplínou, která má významnou prodejní funkci. I to je však jedním z důvodů, proč mnoho eshopů tvorbu popisků zanedbává. Je to časově i finančně náročné. Eshopy tak texty raději jednoduše zkopírují od dodavatele nebo výrobce. Toto rychlé, levné a nenáročné řešení je však kontraproduktivní.

Texty od třetí strany nejsou cíleny na zákazníky daného eshopu a nemusejí vůbec plnit svoji úlohu. Systémem přebírání popisků od dodavatele často pracuje mnoho eshopů a z popisků tak vznikají duplicity. To negativně nevnímají jenom zákazníci, ale především vyhledávače. Duplicity v popiscích se nepříznivě odráží na obchodních výsledcích i SEO.

 

  • Popisek produktu je hlavním sdělením směrem k zákazníkovi, nahrazuje prodavače v kamenné prodejně.
  • Popisek má přesvědčit zákazníka o tom, že tento produkt je právě pro něho ten pravý, případně mu nabídnout alternativy.
  • Popisek je způsobem, jak se odlišit od konkurence a může se stát přidanou hodnotou produktu.

To vše vyzdvihuje význam popisků, které české eshopy bohužel často opomíjejí. Alespoň u nejžádanějších, nejzajímavějších a nejprodávanějších produktů portfolia eshopu by unikátní popisky neměly chybět. Přestože jejich tvorba vyžaduje investici, rozhodně se vrátí.

 

Jak vypadá vhodný produktový popisek?

  • Je unikátní a originální.
  • Liší se od popisků výrobce, dodavatele či konkurence.
  • Obsahuje klíčová slova a klíčové výrazy.
  • Je výstižný, ne zbytečně dlouhý, ale ani příliš krátký.
  • Zahrnuje nadpis a podnadpisy pro lepší orientaci v textu.
  • Je přesvědčivý, informačně hodnotný, zajímavý a čtivý.
  • Předkládá zákazníkovi všechny relevantní informace.
  • Obsahuje výzvu k akci.

 

Pravidla pro vytvoření vhodného popisku produktu

  • Popisek obsahuje informace, které zákazníky skutečně zajímají.
  • Zahrnuje podrobný popis parametrů produktu, vlastností a funkcí.
  • Popisek tvoří i všechny důležité údaje technického rázu, naopak se nehodí informace notoricky známé.
  • Vše, co by zákazníkovi mohlo být nesrozumitelné, je třeba vysvětlit.
  • Popisek definuje benefity produktu, vyzdvihuje jeho výhody a to, co zákazníci nejvíce oceňují.
  • Měl by odpovídat na otázku, proč produkt zakoupit a také proč ho zakoupit právě v tomto eshopu.
  • Přímo u produktu by měl zákazník najít informace o konečné ceně (včetně dopravy), skladové dostupnosti a termínu doručení.
  • V popisku je uvedeno i praktické využití produktu, pro co a pro koho je vhodný a pro co a pro koho naopak vhodný není.
  • U produktu by měly být uvedeny i alternativy, daný produkt by měl být propojený se souvisejícími produkty.
  • Popisek musí svým stylem a formou odpovídat cílové skupině, zároveň by měl zapadat i do ostatních částí webu a celkové marketingové komunikace.
  • Samozřejmostí je kvalitní fotografie. Popisek může být případně doplněný o tabulky, grafy, schémata, ale i multimediální prvky, video apod.
  • Popisek nemá jen informovat, ale musí také motivovat k akci (obsahovat call to action). Dá se kombinovat s různými marketingovými akcemi, propojit s články apod.

 

Při zpracování popisků by měly být zdrojem nejenom data od dodavatelů či výrobců, ale především informace od zákazníků. Zákaznické dotazy, komentáře a připomínky se mohou stát cenným zdrojem informací.

I v tomto případě platí všudypřítomné pravidlo, že důležití jsou zákazníci. Pokud popisky zaujmou zákazníky, odrazí se to nejenom v krátkodobých obchodních výsledcích, ale i v kladném hodnocení u vyhledávačů. Efekt z vhodných popisků tak bude dlouhodobý. Přínosy se budou vzájemně podporovat.

Ano, popisky samozřejmě nejsou celý eshop. Svůj účel mají i další texty, kterým je třeba věnovat pozornost. Může jít například o stránku „O nás“ – té se věnuje další článek tohoto blogu.

 

Autor: Martina Rosenkrancová, SEO Consult

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...