Právě se nacházíte: Domovská stránka Komerční sdělení Fenomén doby – podnikání
Získejte radu od našich odborníků zdarma!

Podnikejsnadno.cz

Fenomén doby – podnikání

02. 03. 16:59

Česko je zemí zaslíbenou pro živnostníky a podnikatele. Každoročně narůstá jak počet podnikatelů, kterých je ke konci loňského roku o 10 tisíc víc než rok předchozí, tak osob s živnostenským oprávněním, který přibylo dokonce o 100 tisíc. V součtu tak v České republice funguje téměř 2 miliony podnikatelů a ještě o 800 tisíc více živnostníků. Proč se tolik lidí žene za tímto vcelku strastiplným a časově náročným druhem práce? Jasným argumentem jsou finance, jelikož živnostník pracuje sám na sebe a svou zodpovědnost a práci má i náležitě odměněnou. Na straně druhé při výpadku ze zdravotních nebo jiných důvodů se příjmy okamžitě zastavují a přichází tak spousta problémů. Podnikatelé tuhle myšlenku ještě rozšiřují o vlastní zaměstnance, kteří zajistí práci i při nepřítomnosti majitele a tedy výkonnější fungování za předpokladu, že je dost práce.

Moto: trochu risk je velký zisk

Nejobtížnější jsou vždy začátky. Po dobré myšlence musí přijít i nějaký ten zdroj financí, který umožní realizaci ambiciózního projektu a následně se musí vychytat všechny mouchy, které by mohl brzdit vývoj a snižovat zájem klientely. Prvním impulzem pro založení podnikání je nápad, který je v rámci poptávky na trhu průlomový. Je zbytečné zařizovat fitcentrum, jsou-li v bezprostředním okolí další 2 nebo 3. Ideální je případ, kdy vaše kreativní myšlenka cílí na díru na trhu, kde tedy ještě nikdo nepůsobí. Pokud tedy chceme zůstat u myšlenky fitcentra, ptáme se, zda je nějaká odnož lidí, na které ještě ostatní podniky nejsou zaměřeny? Příkladem jsou třeba ženy s dětmi, které jim někdo bezplatně pohlídá, nebo senioři, kterým v začátcích poradí proškolený instruktor a přizpůsobí náročnost cvičení jejich možnostem a zdravotnímu stavu. Realizace takového projektu je sice riskantnější, jelikož je možné, že se na trhu nenajde dostatečná klientela a investice tak přijdou na zmar nebo se záměr bude muset ztotožnit s podobným již existujícím modelem.

br

Nesporná je ovšem situace při správné realizaci kreativní myšlenky, která otevře bránu do tržního světa. Tuto situaci lze přirovnat ke hraní pokeru, jak to udělal i ukrajinský podnikatel Eugene Katchalov. Sám velký milovník pokeru se i přes pracovní vytížení ve svém podnikání dokázal u pokeru udržet tak dlouho, až se z něj stal dokonce profesionální člen týmu Poker Stars. Jak uvádí, jediný rozdíl mezi podnikáním a pokerem je soupeř. Ten je v případě pokeru jistý a časem poznáte, co od něj čekat, zatímco obrovsky široké spektrum zákazníků ve světě podnikání je nereálné prokouknout. Sám o tomto tématu bude dokonce přednášet a radit začínajícím obchodníkům a podnikatelům.

Nejste na to sami

Pomoci při rozkoukávání se nicméně dostane všem, kdo si o ni řekne, jen je třeba ptát se na správném místě. První styčný bod pro dobrou radu a malou výpomoc jsou instituce zvané podnikatelské inkubátory. Jedná se místo, kde se začínajícím podnikatelům dostane kvalitního zázemí z hlediska kancelářských prostor nebo služeb od telefonu a internetu až třeba po kopírování. Jejich rozmístění je strategické vzhledem k potenciálním podnikatelům na větších vysokých školách nebo ve větších podnicích. Vaše fitcentrum sice s největší pravděpodobností bude potřebovat více prostoru a zázemí, než nabízí běžná kancelář, nicméně s možností dobré rady se ocitnete hned mnohem blíže splněnému snu vlastního plně rozjetého podnikání.

ecrivains consult

Neméně významným prvkem je pak reklama na vaši cílovou skupinu. Je zbytečné dávat inzerci do tramvaje, pokud maminky s kočárky jezdí v parcích. Zde přijde vhod umístění letáčků do blízkosti porodnic, k dětským praktickým lékařům nebo do prodejen s dětskou zdravou výživou. Důležité pak budou také internetové stránky, které musí být svým obsahem přístupné právě dané věkové skupině. Naopak seniorská kategorie, využívající hojně městskou hromadnou dopravu, si reklamu místo na internetu přečte pravděpodobněji v autobuse či tramvaji. Touto formou se zaměříte na novou klientelu, která vytvoří základnu pro příjem z vaší činnosti.

Zákazník náš pán

Klíčová pak je spokojenost oněch nově získaných zákazníků s produktem nebo službou, kterou jim nabízíte. Pokud na sprchách poteče studená voda, klient to jednou překousne, podruhé bude o další návštěvě rozmýšlet a potřetí nadobro skončí. V novém zázemí se hraje o drobnosti, které vás postaví výše, než kde působí konkurence. Iontový nápoj a trocha vody zdarma udělá na zákazníka větší dojem, než čtyřvrstvý toaletní papír, jehož přítomnost v dobré kvalitě je ovšem neméně žádoucí. Studentské a věrnostní slevy jsou u většiny populace brány za samozřejmost, nicméně zavděčit se čas od času přihozením i nějaké zvýhodněné akci není rozhodně na škodu. Zvedne to nejen úroveň vámi nabízených služeb, ale dostanete se také do povědomí dalším zákazníkům, kteří mohou rozšířit řady vašich stálých klientů.

V neposlední řadě pak dotváří dojem klientů atmosféra na vašem pracovišti. V případě fitcentra se bude jednat o dobře zvolenou muziku případně programy v televizích, příjemná a ne příliš silná vůně zanechá také dobrou paměťovou stopu. Příjemný personál, ať již tedy vy nebo vaši zaměstnanci, jsou pak již téměř povinností, protože ať již plánujete začít své podnikání v jakékoli oblasti, pozitivní lidský přístup a angažovanost jsou komodity, za které si lidé rádi připlatí. Hlavní ovšem je i přes případný počáteční neúspěch neházet flintu do žita a jít si za svým snem, pracovní samostatností a prací sám na sebe.

 

 

 

 

Líbí se Vám článek?
Výhody pro Vás
1
Možnost pokládat dotazy odborníkům a jejich odpovědi přímo Vám zdarma!
2
Veřejný profil Vás nebo Vaší firmy na podnikátorovi zdarma!
3
Velké množství slev na služby Podnikátora!
4
Užitečné informace e-mailem z témat, které si sami nadefinujete!
Registrovat se cca 30 vteřin
Služby Podnikátora
Ke stažení

Zpracovávám...